mandag 5. mai 2008

Litt rååsa i hverdagen

Jeg var kjøkkenhjelp i en konfirmasjon på søndag, og fikk denne flotte buketten med gerbare med meg hjem. Jeg er ikke kjent for å være noen "racer" på kjøkkenet, så min venninne tok en stor sjanse når hun ba meg om hjelp. Med mobil og min bror, "kokken" innen rekkevidde så gikk det bra.Den lille snuppa vår benyttet sjansen til å finne blomster ute og spe på buketten. Gule tulipaner og rååsa gerbere er en flott kombinasjon.

Jeg plukker nå opp litt av bror min da, og slo til med en flott søndagsmiddag forrige helg. Måtte bare ta en telefon og klarte å få til dette: Hakket veldig lenge for å få små nok biter, men det ble kjempegod kylling,surret i bacon og hakket løk, fersk oregano og hvitløk. Ovnsbakte mandelpoteter.
Glemte å ta bilde av sausen (stuing), men den ble super med mye fløte og sopp oppi.Smakte nett som den skulle.

Den lille prinsessen vår har skjønt at det er viktig å ta bilde av det meste.Når jeg tømte kamer så dukket dette bilde opp:
Hun har nok laget et fortreffelig måltid hun også, og passet på å forevige det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skal si fruen er en flink blogger ** flotte bilder altså! ;*)
Hvordan ser hagen ut nå for tiden.
Tipper du er både søt og snill.Og så kan du jo lage mat attpåtil.
mvh

Anonym sa...

Så flinke du er te å laga skikkelig mat ;) Glede meg te eg komme heim i måro :D Stor klem daddo

Anita sa...

Me glede oss veldig masse me og ;) og det er ei lita jente som glede seg til rååsa sparkesykkel.

Lise sa...

Haha, så søtt bilde minsten har tatt! Det så ut som et godt måltid.